Dzięki tym koktajlom poczujesz się kilka lat młodziej i zdrowiej

Zdrowe odżywianie, promocja aktywności fizycznej, świadome sięganie po produkty mniej przetworzone czy samodzielne gotowanie w domu smacznych i pożywnych posiłków zamiast jedzenie “na mieście” fast foodów, czy niekoniecznie zdrowych potraw gotowych stało się w ostatnich latach bardzo popularne. W tym wszystkim wiele osób zainteresowało się koktajlami.

Dlaczego koktajle są świetnym elementem diety?

Koktajle to bardzo dobra propozycja na mniejszy posiłek – II śniadanie, podwieczorek lub przekąska do pracy/szkoły. Bardzo łatwo je przygotować w domu i zabrać ze sobą wszędzie. Użycie zaś kilku prostych składników daje nam już “bombę witaminową”, która ma wiele dobroczynnych funkcji.
Zależnie bowiem od składników jakie użyjemy, taki osiągniemy efekt. Mogą być więc koktajle wspomagające odporność, detoksykujące, czy odświeżające i dodające energii. Wszystkie te koktajle mają jednak wspólną cechę – wspomagają regenerację Twojego ciała. Dlatego przedstawimy Ci dzisiaj 5 koktajli wspomagających regenerację Twojego ciała.

5 koktajli wspomagających regenerację Twojego ciała

 

Koktajl idealny na śniadanie

Najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia jest śniadanie. Odpowiednie śniadanie potrafi dodać energii na cały dzień, dodatkowo usprawniają niektóre funkcje naszego organizmu, a przez to jego regenerację.
My polecamy sycący koktajl truskawkowy. Truskawki, zwłaszcza te naturalne, sezonowe obniżają poziom cholesterolu we krwi i utrudniają wchłanianie się tłuszczu. Dodatkowo pobudzają pracę jelit i przyspieszają przemianę materii. Dodatkowo polecamy dodać trochę płatków owsianych, które zawierają błonnik i białko oraz zaspokoją nasz głód na dłużej.
Dokładny przepis na koktajl prezentuje się następująco :

  • dwie garście truskawek,
  • jeden banan,
  • 3-4 łyżki płatków owsianych,
  • pół szklanki jogurtu naturalnego gęstego,
  • pół szklanki mleka,
  • mała łyżeczka prawdziwego miodu.

Poranna dawka energii

Rano, aby poprawnie funkcjonowało nasze ciało, potrzebne są składniki moczopędne, które pomogą oczyścić organizm oraz potężna dawka energii na cały dzień. Dodatkowo wszystko okraszone witaminami i składnikami odżywczymi wspomagającymi regenerację organizmu.
Jak to osiągnąć? Za pomocą naszego koktajlu z kiwi, pomarańczy grejpfruta z dodatkiem natki pietruszki i mięty.
Dokładny przepis :

  • szklanka pokrojonych owoców kiwi,
  • jedna pomarańcza,
  • jeden grejpfrut,
  • sok z połowy cytryny,
  • dwa jabłka,
  • łyżka świeżej natki pietruszki,
  • łyżka świeżej mięty,
  • mała łyżeczka miodu.

Zielony koktajl

Zielone koktajle z warzywami to prawdziwe skarbnice witamin i minerałów potrzebnych do regeneracji naszego organizmu. Jak zaś wiadomo jednym z najzdrowszych warzyw jest szpinak. Z dodatkiem natki pietruszki, jabłkiem – ewentualnie gruszką – i delikatnym bananem świetnie spisuje się jako pyszny koktajl zapewniający energię, witaminy, jednocześnie ujarzmiając nasz głód.
Dokładny przepis wygląda następująco :

  • jeden duży banan,
  • jedno jabłko ewentualnie gruszka,
  • jedna szklanka pokrojonego kiwi,
  • dwie garście świeżego szpinaku,
  • łyżka świeżej natki pietruszki,
  • szklanka jogurtu naturalnego.

Koktajl super bomba witaminowa

Od kilku lat coraz więcej mówi się o superfoods. Są to produkty, które zawierają wyjątkową ilość składników odżywczych i są pochodzenia naturalnego na przykład jagody goji. Są one bogate w większość potrzebnych nam aminokwasów i składników odżywczych potrzebnych do funkcjonowania. Już jeden taki składnik określany jako super foods sprawia, że nasza dieta staje się bardziej wartościowa i zdrowsza.
Tak więc jak zrobić pyszny koktajl super foods?
Dokładny przepis wygląda tak :

  • dwie szklanki jagód,
  • jeden banan,
  • łyżka jagód goji,
  • szklanka jogurtu naturalnego.

Najlepsza regeneracja po wieczornym treningu

Chcąc prowadzić aktywne życie należy zawsze pamiętać o regeneracji. Po każdym treningu, chcąc uniknąć kontuzji i szybciej zobaczyć efekty powinniśmy dostarczyć naszemu organizmowi dużą ilość białka w łatwo przyswajalnej formie. Taką propozycją jest na przykład koktajl owocowo-warzywny.
Dokładny przepis wygląda tak :

  • dwie marchewki,
  • pół awokado,
  • pół szklanki mleka roślinnego – może być również zwykłe,
  • szczypta soli,
  • szczypta curry.